johannalilian

Pique-Nique

Publicerad 2012-11-06 22:22:00 i Vardagsgrubbel,

Efter föreläsningen idag på förmiddagen tyckte Anna, Erika och att det var dags för en inspirationsfika. På Klostergatan här i Jönköping ligger Pique-Nique, ett charmigt café som vi pratat om att gå till hur länge som helst så idag var det dags. Bland böcker som var upptravade längs väggarna, i soffor som skulle kunna ha stått hos min farmor åt vi vår hallonpaj och försökte få lite inspiration till kommande skoluppgift. Helt underbart cafe, tant-Johanna trivdes som fisken i vattnet. Efter det gjorde jag och Anna ett besök på Myrorna där jag hittade en liten resväska som blir en fin ersättare till den sunkiga sportbag jag använt varje gång jag åker upp till Stockholm över helgen. Nu vill jag bara att det ska bli fredag så att jag kan få använda den också!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Prenumerera och dela