johannalilian

Nu får du ta över

Publicerad 2012-01-19 11:54:17 i Vardagsgrubbel,

Det här kommer bli en lite konstig dag känner jag. Kunde inte sova inatt, tror att jag drack liiite för mycket kaffe liite för sent. Så för att sysselsätta mig i natt, skrev jag lite dagbok. Jag brukar ju inte vara så djup och personlig här på bloggen, men någon gång måste ju vara den första. Vet inte om det verkar vettigt, det jag har skrivit, eller om ni förstår något. Det var ju trots allt mitt i natten.

19 januari 2012
Torsdag, 01.44

Jag kan inte sova. Ligger och vrider på mig. Tänker. Har lite nattlig prestationsångest. Tänker bland annat på alla de bloggar jag läser, många med kreativ inriktning. Funderar över hur man egentligen gör för att skilja sig från mängden. Bli ihågkommen. Vara speciell. Lyckas. Samtidigt måste jag påminna mig själv om att det inte är det här som livet går ut på, även om man lätt skulle kunna tro det. Karriär, pengar och framgång är inte automatiskt lika med lycka. Och ändå lägger jag ner så mycket tid och energi på att fundera och framför allt oroa mig över detta. Blir inte klok på allt, känner att orken inte räcker till. Och då har jag inte ens fyllt 22 än.

Men jag ber, så intensivt jag bara kan, att jag inte ska bli lämnad ensam i det här. Att även jag har en mening med mitt liv, och att det finns en plan. Att det finns någon som har betydligt mer koll än jag. Att våga tro och lita på något sådant och släppa den egna kontrollen är för mig nog det läskigaste som finns. Men eftersom jag själv inte kan ha den kontroll över mitt liv som jag önskar att jag hade, så är det väl lika bra att överlåta kontrollen till någon som kan ha den. Någon som vet precis vad som ska göras, utan att kanske ens göra en lista. Här har du, Gud. Jag försökte ha full kontroll över hela mitt liv, men det funkar inte. Nu får du ta över.


"Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty därifrån utgår livet"

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-01-20 00:42:35

älskar dina inlägg. och älskar bilden. så stört fin att jag lite, nästan tvivlar på att du gjort den själv...? kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2012-01-23 13:09:28

Alltså det här var den vackraste bilden på väldigt länge!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej


Prenumerera och dela